Ügynökségválasztás pánikmarketing nélkül

Hogyan kerülheted el a pánikmarketing csapdáját, és választhatsz a cégedhez valóban passzoló ügynökséget? Erről lesz szó ebben a cikkben. Tarts velünk!


Elképzelem, ahogy a vasárnapi asztalnál ülsz. Hétköznapi cégvezetői-döntéshozói szereped annyira redukálódott ma, hogy egyedül kiválaszthatod, krumplival vagy galuskával eszed a marhapörköltet. Örülsz, hogy ma nem kell ennél összetettebb kérdésben döntést hoznod. Egyébként is alig-alig figyelsz a körülötted ülőkre, manapság sajnos a hétvége ténye sem űzi el a céges ügyek miatti szorongásod.


Pánikmarketing - Ügynökség


Olaszos stílusban kommunikáló családod végül eltereli egy kicsit a gondolataid, amikor megérkezik az ötödik fogás – amit már senki sem kíván, de mindenki eszik belőle –, amikor a nagyi megkérdezi, hogy mióta nem szeretitek az aranygaluskát?!


Ekkor lesz először fél óra kajakóma csend a házban.


Újra eszedbe jut a munkád. Egy kávéval félrevonulva a vasárnapi kényszerpihenőn először azt kéred az ablakon át a jó Istentől, hogy holnap a válsággal együtt a versenytársaidat is törölje el a föld színéről.


Amikor kivered a saját kezedből a kávéscsészéd, és a sógorod az Igyál még egy pohárral és fogd rá a nyuszira! reklámszlogennel vigasztal, akkor világosodsz meg: sopánkodás helyett marketing kell a cégednek!

Azonnal!


Tapasztalatból mondjuk: a legtöbb döntéshozó akkor nyúl a marketinghez, amikor baj van, amikor nem jönnek a vevők, nem jönnek a számok, nem hull a manna.


Ez önmagában még nem baj.


A nehézséget az okozza és fokozza, hogy a döntéshozók többsége az igény megfogalmazódását követő huszonnegyedik órában már eredményeket szeretne látni. Szeretné a marketing ügynökség munkáján keresztül behozni azt az egy-két, neadjisten’ több éves lemaradást, amikor még azt gondolta, megy a hajója az online marketing hátszele nélkül is.


Piackutatás és stratégia nélküli marketing? A puzzle-t is anélkül szoktad kirakni, hogy megnéznéd a képet?


A pánikmarketing egy középszerű marketingügynökséget arra sarkallhat, hogy mihamarabb minél magasabb elérési mutatókat prezentáljon. Anélkül, hogy megismerné a céget, akinek dolgozik.


A lecsóba így belecsapni csak fekete öves szakácsvégzettséggel érdemes. Piackutatás, konkretizált stratégia, egyértelmű célkitűzések és a felületeid felülvizsgálata nélkül bele lehet fogni a marketingtevékenységbe, csak kérdés, hogy minek?!


Az online marketing minimum középtávú befektetés, vagyis az azonnali eredmény ígérgetése irreális. Ha olyat hallasz, hogy két héten belül megduplázzuk a forgalmad, akkor nyugodtan kezd el az mondogatni a zoom megbeszélésen, hogy sz-a-k-a-d-o-z-i-k a vonal, és lépj ki a beszélgetésből. Persze, ez csak vicc volt! Mondd, inkább azt, hogy tudod, hogy egyik-napról a másikra egy rendes set up-ot sem lehet megcsinálni, nemhogy vásárlókat lökni a marketing tölcsér tetejéről az aljára. Innentől nem mernek majd felültetni.


Piackutatás/stratégia


Jót, olcsón, azonnal? Tudod, hogy csak kettőt választhatsz?!


Vezetőként ugyanakkor fontos azt is tudnod, hogy nincs olyan ügynökség vagy stratégia, ami csettintésre felépíti nulláról a marketingedet jól, olcsón, tegnapra. Ezért is nagyon fontos, hogy házon belül jó emberekkel, kívül pedig ütős ügynökséggel dolgozz.


Tudjuk, hogy nehéz jól választani. De nem lehetetlen!


Ebben a folyamatban azonban nem csak az ügynökségnek kell flottul működnie, hanem neked is. Kiindulási alapként hoztunk neked négy ötletet, amit mindenképpen érdemes lesz figyelembe venned, mielőtt rászárad az autogramod egy több éves szerződésre.


Négy ötlet ügynökségválasztáshoz


  1. Megvalósítókkal dolgozz, ne tanácsadókkal Mi például nem javaslatokat szoktunk tenni, hanem olyan módszereket ajánlunk, melyek a magyar piacon már jól vizsgáztak, és jól alkalmazhatóak. Konkrét példákkal, tapasztalatokkal támasztjuk alá, amit mondunk.
  2. A bevételi cél kevés, konkrétumok kellenek Seneca mondta, hogy semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart. Jó, ha figyelembe veszed, hogy a marketingstratégia kialakításakor az nem megfelelő célmeghatározás, hogy „dupla árbevételt szeretnék”. Ennél kidolgozottabb célodnak kell lennie, látnod kell az utat, hogy merre szeretnél menni. Mi abban tudunk segíteni, hogy az utad során mások – például a leendő vevőid –, csatlakozzanak hozzád.
  3. Nekünk higgy, ne a szimatodnak, szomszédodnak, szokásaidnak!

Saját üzleted sikere érdekében fogadd el, hogy nem a te ízlésed, hanem a célcsoportod igényei szerint alakítjuk majd ügynökségként a kampányaid szövegét, kreatívját. Érted, nem ellened dolgozunk!

  1. Kis pénz, kis foci - Tekints befektetésként a marketingedre!


Te sem szívesen dolgozol este 10 után, amikor lefektetted a gyereked, szabad szemmel alig látható árrésért vagy jutalékért, ugye? Mi sem! Az igazán jó megoldásoktól tartod magad távol, ha low budgetben gondolkodva akarsz négyszeres növekedést elérni a tavalyihoz képest. Az ügynökségi díjjal és a hirdetési büdzsével is számolnod kell, ha azt szeretnéd, hogy értéket teremtsen és bevételnövekedést hozzon a marketinged.


Ügynökségválasztás


Alapozd meg a vasárnapi ebédek nyugalmát


Nem lesz könnyű, hisz sok szempontot figyelembe kell venned a döntéshozatal előtt, ezért érdemes több ügynökséggel felvenned a kapcsolatot, mert már az első beszélgetés alkalmával kiderülhet, hogy egy irányba néztek-e.


Bízunk benne, hogy tudtunk segíteni neked abban, hogy miként kerülheted el a pánikmarketing csapdáját és hogyan választhatsz megfelelő ügynökséget vállalkozásod számára. A marketing hosszú távú befektetés, aminek az alapjait nem lehet húslevesszürcsölés

közben letenni.


A megfelelő ügynökség kiválasztása nagy kihívás, igen, de nem lehetetlen. Az alapos piackutatás, a célkitűzéseid konkrét megfogalmazása, és a területen való tájékozottság sokat segíthet abban, hogy hosszú távon sikeres legyen a marketinged, és jóízűen, gondtalanul elfogyaszthasd a családoddal a vasárnapi ebédeket.


Ha további kérdésed van, mi itt vagyunk!