Marketing Diamond díjat nyertünk

Egyedi projectek friss design és egy lelkes szakértő csapat

 
„Az ügyfeleinktől és az ő piaci visszajelzéseik alapján tudjuk, hogy jó, amit csinálunk, eredmények származnak belőle és az ügyfeleink fejlődnek tőle. Szakmai visszajelzésünk azonban nincsen még. Egy Marketing Diamond nevezés - egy esetleges díj - a szakmától ad nekünk visszajelzést, hogy valóban jók vagyunk, jó irányba haladunk és ezt piac is elismeri. És mellette persze örülünk, ha megismer minket a piac és egy új alternatívát tudunk nyújtani.”- Bliszkó Gábor -marketing vezető
 
Ezzel az elhatározással indultunk neki 2020-ban a Marketing Diamond megmérettetésnek. Régóta dolgoztunk már a piacon, de mint Fusion4 nem voltunk túl ismertek. Ugyanakkor, amikor először pályáztunk két általunk tervezett standdal is díjat nyertünk, amire nem számítottunk. Ez adott elég motivációt ahhoz, hogy  újra bemutassuk, amit képviselünk.
 
Fontos, hogy nálunk minden projekt teljesen egyedi. Minden ügyfelet megismerünk, termékeket tesztelünk és csak ezek után vágunk bele a tervezésbe. Így történt annál a 4 projectnél, amivel ez alkalommal indultunk. Igyekeztünk minél színesebb portfóliót bemutatni.
 
A nevezések között szerepelt a: 
 

 

RÖFI CHIPS

 
további képek itt
 
A Liza Kft.-vel a webáruházunk korszerűsítése után nem kisebb feladatba vágtunk bele, mint az ikonikus „Röfi-Ropi” csomagolásának megújítása.
 
A Röfi-Ropi eredetileg kisboltokban, kisebb városokban és kocsmákban volt elterjedt. Az új csomagolással már az elegánsabb pubokat, nagyobb élelmiszerláncokat céloztuk meg. Így ezt az új csomagolásnak is tükröznie kellett. Amikor egy már a piacon lévő termék csomagolásának frissítéséről van szó, óvatosnak kell lenni. A vásárlók hozzászoktak a meglévő arculathoz és ezt is fogják keresni. Itt viszont teljes megújításról volt szó, mi pedig szabad kezet kaptunk.
 
„A cél tehát egy olyan kinézet megalkotása volt, ami egy kicsit „pub”-os, egy kicsit „craft”-os. Egy olyan csomagolást szerettünk volna megalkotni, ami kiváló egy hétvégi sörözés vagy fröccsözés mellé akár baráti társaságoknak is.”
 
A Röfi-Ropit úgy alakítottuk át, hogy tükrözze ezt az életérzést. A csomagolás újra trendi legyen, valamint visszaadja  a minőségi beltartalmat. A barna árnyalataival a természetességet fejeztük ki, illetve a korábbi designhoz hasonlóan a malacot is megjelenítettük. A végleges design egy letisztult, természetesség fókuszú csomagolás lett.
 

 

DI ANGELO

 
további képek itt
 
A DiAngelo-nál egy teljesen új termék megjelenését dolgoztuk ki egy fiatal, bulizós korosztály számára. Fő célunk az volt, hogy ne legyen meg a “műanyag pohárból ivás” ciki hangulata a fiatalok körében. Hiszen maga a termék is más életérzést sugároz. A négy íz már készen állt, a felhasznált üveg és a teljes sleeve csomagolástechnika is adott volt. Az ügyfél kifejezett kérése volt a Pin-up stílus integrálása a designba, ezzel is reflektálva magára a célcsoportra.
 
“Egy íz esetében egy színárnyalatban gondolkoztunk, amit fekete-fehér Pin-up hatású fotókkal egészítettünk ki. A hangsúlyt egy „retro” hatású betűtípus kapta, kiegészítésképpen pedig egy „vintage”, amerikai életérzést idéző fontot választottunk.”
 
A termékcsomagolás esetében egy színes, figyelemfelkeltő, fiatalos kinézet megalkotása volt a cél. Így ha nagyobb bevásárlóközpontokba, szupermarketekbe is bekerül, akkor vizuálisan is elkülöníthető legyen a versenytársaitól. Olyan terméket akartunk tervezni, amivel a kezedben menő a strandon sétálgatni nyáron. Szerintünk sikerült.
 
Felkérést kaptunk a weboldal elkészítésére is. Célunk egy átlátható, egyszerű és letisztult weboldal tervezése volt, ami modern és trendi.
 

 

FIRST GUARD

 
további képek itt
 
Neveztük a Marketing Diamondra egy telített, B2B piacon szereplő cég új arculatát is. Ez még az eddigieknél is nagyobb kihívás volt. A FirstGuard ugyanis azért keresett fel minket, mert szeretett volna olyan egységes brandet kialakítani, ami kiemeli őt a kunkurencából. A biztonságtechnikai piac telített. Mindenki ugyanazt árulja, ugyanazokkal a grafikai elemekkel. Ezen csavartunk egy kicsit.
 
"Habár meghagytuk a piac által megszokott motívumokat, mégis egy teljesen új, modern és a versenytársaktól eltérő megjelenést alkottunk..." 
 
Az iparágban fennálló éles verseny miatt kiemelten fontos volt, hogy minden lehetséges eszközzel kiemelkedjen egy cég. A meglévő elavult logóból csak a pajzs formát és a színt tartottuk meg, minden más megújításra került. A koncepció egy letisztult de figyelemfelkeltő, erőt sugárzó brand megalkotása volt. Mindezt formákkal és színekkel is igyekeztünk elérni. Ennek a célja az volt, hogy a meglévő és a potenciális ügyfelek szemében minél jobban rögzüljön az új megjelenés.
 
A weboldal esetében is követtük az előzőleg kialakított irányt. Egy modern, letisztult, egyszerű mégis informatív honlapot alakítottunk ki. Így könnyen kiemelkedhet ügyfelünk a konkurenciából.
 
 

 

Végül a nyertes pályázatunk: ETHOS CAR

 
további képek itt
 
Különösen büszkék vagyunk, hogy grafikusunk tervezhette meg az amerikai Ethos Car Care logóját és teljes termékpalettájának kinézetét.
 
A cég az amerikai piacra gyárt professzionális minőségű, otthoni használatra is kiváló autó ápoló és tisztító termékeket. A célcsoport, aki él-hal az autójáért, státuszszimbólumként és hobbiként is tekint rá. Így fontos számára, hogy minőségi termékeket használjon, és hogy az autó minden élethelyzetben és hosszú távon is gyönyörű maradjon. Ügyfelünk  kérése egy kreatív, könnyen felismerhető brand arculat megalkotást tűztünk ki célul, amivel "kicsit kilógunk a sorból". Egyszerre tükrözi a márka magas minőségét és a professzionális mivoltát, mégis egyedi és könnyen befogadható a célcsoport számára. 
 
Az első lépés a logó megtervezése volt, amihez csupán egy rövid briefet kaptunk az Ethos tevékenységének bemutatásával. Minden másban szabad kezet kaptunk.
 
"A logó egyszerű, variálható mégis könnyen megragadja a figyelmet. A benne látható írott betűtípus is azt emeli ki, hogy a brand szembemegy a tömeggyártással. A logo designt egy termék körvonalával tettük teljessé, ezzel pontosan meghatározva az iparágat, amiben a márka tevékenykedik."
 
A legnagyobb kihívást az jelentett számunkra, hogy nem volt direkt rálátásunk a piacra, így sokszor teljes mértékben az ügyfél piacismeretére kellett támaszkodnunk. A megrendelővel szoros együttműködésben dolgoztunk mind a logó, mind pedig a termékpaletta megalkotásán.
 
A csomagolás esetében egy könnyen mutálható grafikában gondolkoztunk, aminek mintájára a termékcsalád többi elemét is fel lehet húzni. Olyan csomagolást készítettünk, ami nem csupán önmagában mutatós, de definiálja a márka pozícióját is a piacon.
Az Ethos termékei a legtöbb esetben karakteres színűek, így a csomagolás az esetek 99%-ban a ehhez igazodik, a háttér pedig ugyancsak a beltartalomra reflektál.
 
"A betűtípus kiválasztásánál a fő szempontunk az ízig-vérig “oldschool’ amerikai életérzés tükrözése volt. Az erős színkontraszt miatt jól esik ránézni, mégis mivel a legtöbb termék hasonlóan sötét hátteret kapott, ezért egymás mellett is tökéletes harmóniát alkotnak."
 
Mivel az Ethos egy teljes új brandként vonult be a piacra, önmagában az eladási adatokból nem tudunk a design sikerességére következtetni. Az ügyfél maximálisan elégedett a kialakított arculattal, a logóval és a termékpalettával is. Illetve a fogyasztói visszajelzések is pozitívak. A termékfejlesztés, így a csomagolásfejlesztés is folyamatos, az együttműködés nem zárult le a projekt végével. A konkurencia pedig folyamatosan emel át design elemeket az Ethostól - amit igyekszünk pozitív visszajelzésként megítélni. :)
 
 
 
Vásárlói vélemények az Ethos honlapján: https://ethoscarcare.com/pages/customerreviews